wtorek, 8 marca 2016

8 marca Dzień Kobiet

Międzynarodowy Dzień Kobiet obchodzony 8 marca jest świętem przez jednych celebrowanym, przez innych krytykowanym
Jedni uważają je za przeżytek z czasów PRL, kojarząc to święto z rajstopami, goździkami i kawą, inni wyrażają opinię, że kobiety powinny być doceniane nie tylko raz w roku. Feministki ostentacyjnie wyrażają sprzeciw i odmawiają przyjmowania życzeń i kwiatów. 
Międzynarodowy Dzień Kobiet jest wyrazem szacunku dla ofiar walki o równouprawnienie kobiet.

W czasach mojej młodości dostawało się od bliskiej sercu osoby kwiatka. Często były to pierwsze wiosenne bazie. Brało się udział w imprezach. Przykładem niech będzie opisana na moim blogu impreza zorganizowana z wielką fantazją w czasach studenckich przez moich kolegów. >>vide


Zupełnie inny wymiar ma Święto Kobiet, gdy się ma dzieci. Gdy słyszy się sepleniącym głosem wierszyk dla mamy, pierwszą piosenkę dedykowaną mamie. Wtedy to chyba nawet feministki nie bojkotują święta. 
Miłym prezentem były życzenia, kwiaty i własnoręcznie namalowane laurki od moich dzieci, a także udział w szkolnych uroczystościach organizowanych dla mam z okazji Dnia Kobiet. 



Trudno mi polemizować czy tak jest nadal, bo ani nie jestem młoda, ani nie mam bliskiej sercu osoby, ale wydaje mi się, że dzisiaj młodzi, a przynajmniej większość z nich ogranicza się do głównie wirtualnych życzeń. Odkąd ludzie zaszyli się w Internecie i portalach społecznościowych to święto może nie straciło na popularności, ale straciło na wartości.


Tak czy inaczej, życzę, również wirtualnie dużo zdrowia, szacunku i miłości Wszystkim Paniom dużym i tym mniejszym milusińskim. Ja to wyraził Zygmunt Freud "Ja dziś Paniom życzę, by przestało się Paniom śnić, a zaczęło się przytrafiać". 
Życzę tym, którzy celebrują Święto Kobiet, jak i tym sceptycznie podchodzących do tego święta.

 http://kontakt24.tvn24.pl/stracil-na-wartosci-czy-nadal-jest-w-modzie-dzis-dzien-kobiet-pamietacie,680,gt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...