sobota, 21 stycznia 2017

Dzień Babci, Dzień Dziadka

21 stycznia obchodzimy Dzień Babci, a w kolejnym dniu świętujemy Dzień Dziadka. To święto prawie międzynarodowe, bo obchodzą je dziadkowie z Bułgarii, Brazylii, Hiszpanii. Nie było popularne w czasach mojej młodości, mimo, że już w połowie lat 60. ogłoszono w Polsce dzień 21 stycznia „Dniem Babci”, a o dziadku wówczas nie było mowy.
We Francji, Rosji, Ameryce dziadkowie świętuję jednego dnia. I to mi się bardziej podoba. Po co to rozdzielać?
Nie dane mi było poznać mojego ojczystego dziadka Jana Stankiewicza, babcię ojczystą Rozalię z d. Piliszko spotkałam zaledwie parę razy w życiu i to na krótko. Jan i Rozalia Stankiewiczowie mieszkali w Nysie, a to od Leżajska bardzo daleko. Mało ich znałam, ale dzięki poszukiwaniom genealogicznym są blisko w moim sercu.
zobacz >> Jan Stankiewicz


Rozalia Stankiewicz z d. Piliszko
Za to prawie na co dzień miałam moich macierzystych dziadków. Mieszkali przez całe życie w Kuryłówce, 7 km od Leżajska. Byli kochani, życzliwi, troskliwi, oddani. Przyszło im żyć w bardzo trudnych czasach, zabory, I i II wojna światowa, a mimo to emanowali pozytywną energią. Dopiero teraz, po latach wspominam z nostalgią każdą godzinę spędzoną z Dziadkami i czuję żal, że Ich nie ma w moim życiu, że nie mogę podzielić się troskami i radosnymi chwilami.

zobacz: >> 116 lat temu urodził się mój dziadek Julian Feldman

Franciszka Feldman z d. Ćwikła i Julian Feldman


zobacz też:
Jan Stankiewicz
Piliszko Rozalia (1900-1982)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...