wtorek, 11 października 2022

Striptiz NAD-redaktora - Marcin Wolski

Fantastyczna książka. Marcina Wolskiego znałam z czasów mojej młodości, słuchając radiowej Trójki. Moje pokolenie znało słynne "60 minut na godzinę", "Kulisy srebrnego ekranu", "Para-męt pikczers", "Fajny film wczoraj widziałem", "Rycerzy trzech", "Studio 202". Hitem była piosenka "Czego się boisz głupia" z tekstem Jana Kaczmarskiego i Marcina Wolskiego. 
Potem było jeszcze "Polskie ZOO".
Dopiero teraz, czytając Striptiz ... dowiedziałam się, że prawie połowa tekstów była autorstwa Marcina Wolskiego. I dopiero teraz 
poznałam Marcina Wolskiego w zupełnie nowej odsłonie.
 
Czy może być coś ciekawszego niż najnowsza historia opowiedziana przez satyryka? Może. Ta sama historia opowiedziana przez dwóch satyryków. Absolutnie nowatorska forma – wywiad kreacyjny. Ryszard Makowski podszywa się pod różne postacie, żeby jak najwięcej „wyciągnąć” ze swojego kabaretowego kolegi. Ta publikacja spowoduje pewnie różne oświadczenia, dementi, a może i procesy sądowe.

Marcin Wolski zeznaje :
• Z kim spał w jednym łóżku u szewca w Malmö?
• Jak to było z poczuciem humoru u Kaczyńskich?
• Po co Niesiołowski wypożyczył swoją lalkę z „Polskiego ZOO”?
• Jakie były dzieje legendarnego programu „60 minut na godzinę”?
• Kiedy wyrzucił do kosza legitymację PZPR?
• W co grywał z Macierewiczem?
• W jakim celu spotykał się z Michnikiem w kościele na Żytniej?
• Komu nie podałby ręki – nawet gdyby tonęli w rzece?
• Dlaczego Jerzy Kryszak przestał grywać Hamleta w „Ateneum”?

... i skąd bierze te wszystkie swoje pomysły?!


- Wierzyliśmy, że te nasze żarciki, poza doraźnym zarabianiem pieniędzy i wywołaniem śmiechu na sali, to są ważne myśli wpuszczane w krwiobieg społeczny.
Nadredaktor Wolski


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...