sobota, 30 grudnia 2017

Złote myśli - moje ulubione

Złote myśli - moje ulubione
  • "Mało jest kobiet, których wartość trwa dłużej, niż ich piękność" - La Rochefoucauld
  • amantium irae amoris integratio - kłótnie kochanków umacniają ich miłość. Terencjusz
  • audiatur et altera pars - trzeba wysłuchać i drugiej strony. Seneka.
  • cum tacent, clamant - milczenie jest wymowniejsze od mowy. Cyceron przeciw Katylinie
  • de mortuis aut bene aut nihil - o zmarłych należy mówić dobrze albo nic. Chilon ze Sparty.
  • diem perdidi - straciłem dzień (bo nie zrobiłem nic dobrego). Tytus.
  • dimidium facti, qui coepit, habet - kto zaczął, już zrobił połowę. Horacy.
  • edimus, ut vivamus, non vivimus, ut edamus - jemy po to, by żyć, a nie żyjemy po to, by jeść. Plutarch.
  • feci, quod potui, faciant meliora potentes - zrobiłem, co mogłem, kto potrafi, niech zrobi lepiej.
  • mulier ideo bene olet, quia nihil olet - kobieta wtedy ładnie pachnie, gdy wcale nie pachnie. Cyceron
  • non in solo pane vivit homo - nie samym chlebem człowiek żyje. Księga Powtórzonego Prawa.
    non scholae, sed vitae discimus - uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia.
  • plenus venter non student libenter - pełny brzuch niechętnie studiuje.
  • quem di diligunt, adolescens moritur - wybrańcy bogów umierają młodo. Plaut za Menandrem
  • volenti nihil difficile - dla chcącego nic trudnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...